CZY MATEMATYKA MA COŚ WSPÓLNEGO Z WYCHOWANIEM FIZYCZNYM?

Naukę w drugim półroczu uczniowie naszej szkoły rozpoczęli od wyzwania. Chcieli się przekonać, czy matematykę i wychowanie fizyczne coś łączy. 📐🏃‍♂️
Postanowili to sprawdzić w centrum gier lasershot w Nowym Sączu. Wybrali się tam ze swoimi wychowawcami. „Przebrani” w kamizelki z elektronicznymi czujnikami, wyposażeni w laserowe karabinki, ruszyli do wspólnej zabawy. Okazała się ona nie lada wyzwaniem. Elektroniczny paintbool pokazał, że logiczne myślenie i sprawność fizyczna często muszą iść w parze. Namierzyć i unieszkodliwić przeciwnika było bardzo trudno. Liczył się każdy właściwy ruch i celny strzał. Każdy starał się wymyślić i obrać swoją taktykę, by pokonać drużynę przeciwną. Jednak najważniejsza okazała się umiejętność współpracy w grupie.
Ależ były emocje podczas sprawdzania punktacji! 🤔 😅 Jak się później okazało, największą frajdą było trafienie laserem w swojego wychowawcę. Ale nauczyciele nie dali się i też dzielnie walczyli!
Wyzwanie zakończyło się wnioskiem, że obydwa przedmioty rozwijają umiejętność podejmowania decyzji, logicznego i analitycznego myślenia, tworzenia strategii. Matematyka je kształtuje, a sport je wykorzystuje.