CZY MATEMATYKA MA COŚ WSPÓLNEGO Z WYCHOWANIEM FIZYCZNYM?
![](https://sp-lipie.pl/wp-content/uploads/2024/03/IMG_5860a.jpg)
Naukę w drugim półroczu uczniowie naszej szkoły rozpoczęli od wyzwania. Chcieli się przekonać, czy matematykę i wychowanie fizyczne coś łączy. ![📐](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tf1/1.5/16/1f4d0.png)
![🏃♂️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc4/1.5/16/1f3c3_200d_2642.png)
![📐](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tf1/1.5/16/1f4d0.png)
![🏃♂️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc4/1.5/16/1f3c3_200d_2642.png)
Postanowili to sprawdzić w centrum gier lasershot w Nowym Sączu. Wybrali się tam ze swoimi wychowawcami. „Przebrani” w kamizelki z elektronicznymi czujnikami, wyposażeni w laserowe karabinki, ruszyli do wspólnej zabawy. Okazała się ona nie lada wyzwaniem. Elektroniczny paintbool pokazał, że logiczne myślenie i sprawność fizyczna często muszą iść w parze. Namierzyć i unieszkodliwić przeciwnika było bardzo trudno. Liczył się każdy właściwy ruch i celny strzał. Każdy starał się wymyślić i obrać swoją taktykę, by pokonać drużynę przeciwną. Jednak najważniejsza okazała się umiejętność współpracy w grupie.
Ależ były emocje podczas sprawdzania punktacji!
Jak się później okazało, największą frajdą było trafienie laserem w swojego wychowawcę. Ale nauczyciele nie dali się i też dzielnie walczyli!
![🤔](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t8d/1.5/16/1f914.png)
![😅](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tac/1.5/16/1f605.png)
Wyzwanie zakończyło się wnioskiem, że obydwa przedmioty rozwijają umiejętność podejmowania decyzji, logicznego i analitycznego myślenia, tworzenia strategii. Matematyka je kształtuje, a sport je wykorzystuje.