Wycieczka do kina

W poniedziałek 18 września, wybraliśmy się na wycieczkę do Nowego Sącza. Pierwsze kroki skierowaliśmy na Dworzec PKP. To właśnie tam były nagrywanie sceny z filmu „O psie, który jeździł koleją” który był głównym celem naszego wyjazdu. Zapoznaliśmy się z historią tego pięknego, zabytkowego dworca. Zobaczyliśmy miejsca, które za chwilę miały pojawi się na ekranie. Rozmawialiśmy o pracy kolejarza, o możliwościach podróżowania pociągiem, kupowania biletu w kasie biletowej lub w wersji online. Tak przygotowani, wyruszyliśmy do kina Helios. Już od pierwszego momentu filmu wszyscy rozpoznali miejsca, które wcześniej widzieli na żywo. Film okazał się wspaniałą adaptacją opowiadania Romana Pisarskiego. Była to wzruszająca opowieść o sile przyjaźni, miłości i dobroci oraz o tym, że Internet nie służy tylko do rozrywki, ale również do szczytnych celów. W drodze powrotnej trwały dyskusje na temat prawdziwego losu psa i fabuły filmu a posiadacze psów chętnie opowiadali o swoich pupilach.